اطلاع رسانی

استراتژیست بازاریابی دیجیتال کیست و چه وظایفی دارد؟

تدوین استراتژی های بازاریابی دیجیتال تجزیه و تحلیل متریک های ترافیک وبسایت و پیشنهاد راه حل برای افزایش بازدید وب سایت نظارت بر بهینه سازی سای (سئو)، بازاریابی موتور های جستجو، عملکرد بازاریابی و فروش برای پیش بینی روند پیش رو ایجاد روابط قوی با مشتریان و مخاطبان هدف با طراحی کمپین های تبلیغاتی و تعامل در شبکه های اجتماعی ارتباط با تیم های بازاریابی، فروش، طراحی و محتوا برای بهینه سازی تجربه مشتری و اطمینان از همراستا بودن کلیه اقدامات با هویت برند بررسی و شناسایی بهترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال بر اساس شرایط کسب و کار تعیین شاخص کلید عملکرد (KPI) و انالیز آن ها تعیین اهداف بازایابی دیجیتال بر اساس اهداف کلان بازاریابی نظارت و بررسی نتایج بدست اماده و تلاش برای بهبود عملکرد

دنیای ما با بیشترین سرعتی که تا کنون تجربه کرده در حال تغییر است و این به لطف تکامل سریع فضای دیجیتال است. همان طور روال زندگی همه ما تغییر کرده به تبع آن کسب و کار ها و فرآیند خرید و فروش و از همه مهم تر رفتار مصرف کنند ها نیز تغییر اساسی کرده است.

به همین دلیل کسانی میتوانند تعیین کنند که چگونه باید به بهترین وجه از اینترنت و ابزارهای آن برای اهداف کسب و کارتان استفاده کنید که در این زمینه متخصص و صاحب نظر هستند. این افراد استراتژیست بازاریابی دیجیتال (digital marketing strategist) یا استراتژیست دیجیتال مارکتینگ نامیده می شوند.

در تمام جهان میزان استفاده از اینترنت و مشتقات آن در یک دهه اخیر چندین برابر شده است . از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹، استفاده از اینترنت، ۱,۱۵۷ درصد افزایش یافته است.
تا ژوئن سال ۲۰۱۹، عمده کاربران اینترنت در جهان در منطقه آسیا بوده‌اند.
۲,۳۰۰,۴۶۹,۸۵۹ نفر درآسیا از اینترنت استفاده می‌کنند که ۵۰.۷ درصد از آمار کاربران اینترنت در جهان محسوب می‌شود.
۸۹.۴ درصد از جمعیت آمریکا و ۸۷.۷ درصد از جمعیت اروپا به اینترنت دسترسی داشته و به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. هر دو قاره اروپا و آمریکا، بیشترین ضریب نفوذ اینترنت را دارند. کشورهای حوزه خاورمیانه، از سال ۲۰۱۰، ۵,۲۴۳ درصد افزایش در استفاده از اینترنت را شاهد بوده‌اند.

استراتژیست های بازاریابی دیجیتال، برای اجرای کمپین های بازاریابی برنامه و مشاوره می دهند. آنها ترکیبی از افراد نوآور، خلاق و تکنولوژیکی هستند که توانایی شناسایی روند را قبل از اوج دارند و از این بینش ها برای اطلاع رسانی به استراتژی های بازاریابی دیجیتال برند ها و کسب و کار های کوچک و بزرگ استفاده می کنند.
یک استراتژیست دیجیتال به تمام کانال ها و ابزار های دیجیتال مارکتینگ اشراف دارد ، از سئو (SEO) تا تبلیغات کلیکی، بازاریابی محتوا، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، طراحی کمپین های تبلیغاتی، تدوین برنامه بازاریابی دیجیتال و به یک طرح عملی که برای راه اندازی بازاریابی یک محصول یا خدمات استفاده می شود.

از طرفی دیگر یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال باید استعداد و مهارت آنالیز داده ها، تجزیه و تحلیل نتایج کمپین های خودش و رقبا را برای برنامه ریزی اقدامات و برنامه های عملیاتی بازاریابی داشته باشد.

  • تدوین استراتژی های بازاریابی دیجیتال
  • تجزیه و تحلیل متریک های ترافیک وبسایت و پیشنهاد راه حل برای افزایش بازدید وب سایت
  • نظارت بر بهینه سازی سای (سئو)، بازاریابی موتور های جستجو، عملکرد بازاریابی و فروش برای پیش بینی روند پیش رو
  • ایجاد روابط قوی با مشتریان و مخاطبان هدف با طراحی کمپین های تبلیغاتی و تعامل در شبکه های اجتماعی
  • ارتباط با تیم های بازاریابی، فروش، طراحی و محتوا برای بهینه سازی تجربه مشتری و اطمینان از همراستا بودن کلیه اقدامات با هویت برند
  • بررسی و شناسایی بهترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال بر اساس شرایط کسب و کار
  • تعیین شاخص کلید عملکرد (KPI) و انالیز آن ها
  • تعیین اهداف بازایابی دیجیتال بر اساس اهداف کلان بازاریابی
  • نظارت و بررسی نتایج بدست اماده و تلاش برای بهبود عملکرد
[html_block id="258"]
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
نوار کناری
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من
وبلاگ